tiistai 20. maaliskuuta 2007

Varjelkaa mainettanne - myös netissä

Nykyajan yhdeksi vaikutuskanavaksi ovat tulleet blogit. Kuka tahansa voi saada oman äänensä ja mielipiteensä kuuluville ja jopa toimittajat seuraavat blogeja aktiivisesti etsiessään jutunjuurta. Ehkäpä blogi- ja muita internetyhteisöjä voisi pitää jonkinlaisina kansalaisjärjestöinäkin. Tarkoituksenahan on tuoda oma mielipide esille ja kenties jopa vaikuttaa johonkin.

Mitä monet yritykset eivät ole vielä tajunneet on, että tämä vaikuttamis/äänensä esillesaamistapa voi vaikuttaa myös heidän maineeseensa. Kun yksi ensin valittaa blogissaan tai keskustelupalstalla jonkin palvelun tai tavaran toimimattomuudesta, toinen yhtyy siihen ja kolmas lukee ne ja vakuuttuu, että tuo ei siis todellakaan toimi, saadaan aikaan helposti huonoa mainetta aiheuttava kierre. Nettibisnes.info-blogissa on varmasti kaikkia yrityksiä ja yrittäjiä kiinnostava kirjoitus aiheesta Maineenhallinta netissä. Kirjoituksessa on hyviä vinkkejä maineensa säilyttämiseksi.

Konkreettinen esimerkki sekä blogivaikuttamisesta että maineenhallinnasta löytyy Kulutusjuhla-blogista. Kulutusjuhla keräsi eri blogeista Welhoa koskevia kommentteja ja lähetti blogijutun linkin Welhon tiedotuspäällikölle. Myös hänen vastauksensa on lisätty blogiin. Hyvät vastaukset paransivat ainakin näiltä osin Welhon mainetta.

Aiheesta myös: Tietoviikko

Ei kommentteja: