keskiviikko 7. marraskuuta 2007

Puhdistavaa mainontaa

Ketäpä eivät tageilla tuhritut betoniseinät ärsyttäisi. Vaan entä jos mainostajat käyttävät samaa tapaa tuotteidensa mainostamiseen? Tuleeko toiminnasta hyväksyttävämpää, jos sitä tekee suuri yritys? Vai saako mainostaja siitä vain huonon leiman itselleen?

Katumainostamiseen on kuitenkin kehitetty uusi ja täysin laillinen tapa, millä herättää kadunkulkijoiden huomio. Mainosten tekemisessä ei tarvitse käyttää enää lopulta pestäväksi joutuvia väriaineita, kun mainokset voidaan tehdä pesemällä. Iso-Britannialainen Street Advertising Services tekee asiakkailleen katumainontaa vain sabluunaa ja vettä käyttämällä. Ja kukapa voisi vastustaa sitä, että ympäristö siistiytyy, vaikka vain kuvan tai tekstin kohdalta.

Kuva: Street Advertising Services (British Petroleum Campaign)

Ei kommentteja: